A jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében oldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk. Weboldalunk böngészésével elfogadod a cookie-k alkalmazását, de a beállításokat módosíthatod.  További információ

Termékek Menü
Ön itt jár: > >

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

https://www.primusdivat.hu/

Hatályos: 2018. 05. 23-tól

Az Általános szerződési feltételeket letölthető formában itt találja (PDF)

Tisztelt Fogyasztó!

Ön a www.primusdivat.hu ruházati webáruház internetes oldalán jár. Webáruházunkban elsősorban hazai ruházati márkák termékeit, valamint importból származó divatáru-kiegészítő termékeket kínálunk.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Primus divatruházat (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.primusdivat.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Fogyasztó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Fogyasztó a továbbiakban együttesen: Felek)

Tájékoztatjuk, hogy a megrendelőlap kitöltésével és elküldésével valamint annak a webáruház (www.primusdivat.hu) által e-mailben történő visszaigazolásával a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, távollévők közötti szerződés jön létre.

Kérjük, vásárlása előtt figyelmesen tanulmányozza át a felsorolt szerződési feltételeket!

FIGYELEM!  
Csak akkor rendelje meg a terméket, ha komolyan is gondolja, mert a "megrendelem" gombra történő kattintással a Ptk.  (Magyarország Polgári Törvénykönyve)  szerint vásárlási ajánlatot tesz ezen termék(ek)re. A vételi ajánlat befogadásával és annak webáruházunk által e-mailben történő visszaigazolásával, Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik.

A létrejövő szerződések nyelve a magyar, az elektronikus módon kötött szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, és azokat a Szolgáltató nem iktatja. A webáruház a megbízás teljesítésekor szállítóként szerepel. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexet webáruházunk nem alkalmaz.

A Fogyasztó a "megrendelem" gombra való kattintással tudomásul veszi és elfogadja jelen ÁSZF-ben foglaltakat, illetve a megrendelés elfogadását igazoló képernyőablak, valamint az e-mailben történő írásos visszaigazolással a szerződés létrejöttét. (A hibásan megadott e-mail cím, valamint a nem megkapott levélre való hivatkozás a szerződés létrejöttét nem befolyásolják.)

A megrendelése aktuális állapotáról, a várható kézbesítési/érkezési időpontról további email értesítéseket küldünk.

A webáruházban megtalálható termékek árai bruttó árak, tartalmazzák a 27%-os általános forgalmi adót. A feltüntetett árak visszavonásig érvényesek és bármikor megváltoztathatóak.

 

1.1. A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Primus divatruházat, Lengyel Enikő Ágnes egyéni vállalkozó

Székhely: 9400 Sopron, Gesztenyés krt. 40.

Telephely, ügyfélszolgálat, levelezési és posta cím: Primus divat, 9400 Sopron, Várkerület 43.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Sopron Megyei Jogú Város jegyzője

Nyilvántartási szám: Nyt.1831059

Adószám: 46858018-2-28

Telefonszám: +36-99/340-852

E-mail: info@primusdivat.hu

Honlap: https://www.primusdivat.hu/

Bankszámlaszám: 59100803-10019171

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-103581/2016. NAIH-103583/2016.

 

1.2. Tárhelyszolgáltató adatai

Név: ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.

Elérhetőség: +36-1/234-5011, info@shoprenter.hu, www.shoprenter.hu

 

1.3. Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

 

1.4. Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása

A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Önnek a megrendelése véglegesítése előtt meg kell ismernie a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkban történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és a Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi.

A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

 

1.5. A megrendelés menete

Webáruházunkban lehetőség van regisztrált és regisztráció nélküli vásárlásra is.

A regisztrációnál semmivel nem kérünk több adatot Öntől, mint a regisztráció nélküli vásárláskor.

Csak azokat az adatokat kérjük megadni, ami a megrendelés teljesítéséhez feltétlenül szükséges (név, cím, email, telefonszám).

Regisztrált vásárlóként adatait elmentjük, így a következő alkalommal már gyorsabban tud vásárolni, naprakész lehet a rendelései állapotát illetően, figyelemmel kísérheti fiókjában korábbi rendeléseit, módosíthatja adatait és nem utolsó sorban bekerül törzsvásárlói rendszerünkbe(?)

Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja az „elfelejtett jelszó” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor egy új ideiglenes jelszót küldünk Önnek e-mailben, kérjük ezzel lépjen be és biztonsági okokból azonnal változtassa is meg.

Webáruházunk kosaras rendszerben működik. A termék, a méret és a darabszám kiválasztása után kattintson a „kosárba” jelölőgombra. A kosár tartalmát a fejlécben található kosár ikonra kattintva tekintheti meg és itt látni fogja a szállítási költségeket is. Innen bármikor visszaléphet, illetve törölheti a kosár tartalmát, vagy folytathatja a megrendelés folyamatát.

A megrendelőlap kitöltésénél kérjük, csak valós adatokat adjon meg.

Szállítási címként olyan címet adjon meg, melyen napközben tartózkodik. Megadható munkahelyi cím is, amennyiben az átvétel megoldható.

A rendelés leadását követően a webáruházunk (néhány perc múlva, de legkésőbb 48 órán belül) az Ön által megadott e-mail címre visszaigazolást küld. Ez a visszaigazolás jelzi, hogy a rendelés beérkezett a vevőszolgálathoz, azt befogadtuk és feldolgozása elkezdődött.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megadott személyes adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek)re vonatkozó azonosító adatokat, a választott fizetési és szállítási módot, a rendelés sorszámát valamint a webáruház rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit, illetve a vásárlónak a megjegyzés rovatba beírt üzenetét.

Ha ilyen e-mailt nem kap, akkor lehetséges: 
- hogy rosszul írta be az e-mail címét;
- esetleg levelező rendszere a levelet a spam vagy promóciók mappába tette (kérjük nézze meg ott is);
- vagy a rendelés elküldése nem volt sikeres.


Ebben az esetben feltétlenül hívja az ügyfélszolgálatot!

Amennyiben a Fogyasztó nem kapja meg a visszaigazoló e-mailt 48 órán belül, úgy Fogyasztó mentesül ajánlati kötöttsége alól.

Ha Ön a rendelése leadását követően hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben, kérjük haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot webáruházunkkal e-mailben vagy ügyfélszolgálati időben telefonon, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

Ha Ön még nem rendelt tőlünk és a megadott adataiban lényeges ellentmondást, eltérést tapasztalunk, valamint a termék jellemzői az általánostól nagymértékben eltérnek, munkatársunk keresni fogja Önt telefonon, adat- illetve méretegyeztetés céljából.

Amennyiben az adatokban az előzetesen kalkulálthoz képest nincs változás, rendelését a megadott adatok mellett teljesítjük.
Ha a megrendelés teljesítésekor probléma adódna, mindenképpen felvesszük a kapcsolatot Önnel. Ezért nagyon fontos hogy helyes telefonszámot, és működő e-mail címet adjon meg.

Amennyiben a rendelt terméket nem tudjuk szállítani vagy a szállítási költség az előzetesen kalkulálttól eltér, ezt jelezzük Ön felé és Ön eldöntheti, hogy rendelését a megváltozott feltételek mellett is fenntartja-e. Ebben az esetben csak az Ön jóváhagyásával küldjük a megrendelt termék(ek)et.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelés visszamondására.

Kérjük, hogy a küldemény átvétele előtt vizsgálja meg annak sértetlenségét. Amennyiben sérült, ne vegye azt át, vagy ha átveszi, előtte kérje jegyzőkönyv felvételét. Ugyanis ha a sérülés következtében esetlegesen a termékek is sérültek, a reklamációt csak jegyzőkönyv megléte esetén tudjuk orvosolni.

 

1.6. Szállítás és fizetés

Szállítási költségek (csak Magyarországra érvényes!):

20.000.- Ft alatti rendelés esetén a szállítási díj bruttó 990.- Ft -tól,
20.000.- Ft felett a szállítás ingyenes.

Szállítási idő 1-2 munkanap. A 12:00 óráig beérkezett megrendeléseket tudjuk még aznap postázni. Csomagolási költséget nem számítunk fel.

Kiszállítást végző partnerünk a Magyar Posta. Az általunk előre jelzett érkezési/kiszállítási időpontot az szállító partnerünkkel kötött, életben lévő és érvényes szerződésünkben rögzített határidők alapján számoljuk, azonban a Posta munkájára nincsen ráhatásunk.

A szállító partner hibájából eredő, az általunk előre jelzett várható érkezési/kézbesítési időpontnál későbbi teljesítésért nem tudunk felelősséget vállalni!

Magyarországon kívüli szállítást - csak a környező országokba - kizárólag bankkártyás fizetéssel  tudunk vállalni, abban az esetben, ha a szállítási díjat teljes egészében a vásárló megfizeti. Ez a szomszédos országokba kb. 3.990.- és 9.990.- Ft között van, mely összeg a rendelési érték és annak súlya függvényében változik. A pontos összeget a termék(ek) kosárba rakása után, a kosár megtekintésekor, a szállítási ország kiválasztásakor láthatja. Amennyiben a kalkulált szállítási díj megfelel Önnek, rendelését feladhatja. Szállítási idő 3 - 9 munkanap. Ha kérdése van, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat!

Ha Ön a határ közelében lakik - vagy lehetősége van rokont, barátot, ismerőst megkérni a csomag átvételére - javasoljuk, hogy magyarországi postán maradóként, vagy valamely magyarországi MOL/COOP Posta Pontra rendeljen, hiszen így a külföldi szállítási díjtételeknél lényegesen kedvezőbb, akár ingyenes a szállítás.

A rendelési folyamat során rendszerünk - bármiféle elköteleződés nélkül - végigvezeti Önt minden eshetőségen, megnézheti a különböző szállítási, illetve fizetési lehetőségekhez kapcsolódó költségeket és ha úgy tetszik, visszaléphet az előző oldalra, fázisba.

 

1.6.1. Az alábbi szállítási módok közül választhat:

1. Postán maradó kiszállítás:        990.- Ft

- Küldeményét kérheti postán maradóként az országosan több mint 2500 posta bármelyikébe.

A küldemény érkezéséről a Magyar Posta e-mailben illetve SMS-ben küld értesítést.

Az Önnek megfelelő PostaPontot az alábbi térképes lista segítségével is ki tudja választani (katt ide).

Kérjük a megrendelési folyamat során válassza ki a kívánt postahivatal pontos címét.

2. PostaPontra ill. Csomagautomatába való kiszállítás:           990.- Ft

- Küldeményét kérheti PostaPontra mely országosan több száz MOL töltőállomáson és COOP üzletben érhető el, azok nyitva tartása alatt.

      - Az átvétel miatt nem kell kitérőt tenni, ha az amúgy is útba eső MOL kutat vagy COOP üzletet választja.

      - Nincs várakozás, nem kell a munkahelyen vagy otthon várni a csomag érkezését, a rendelés bármikor, egyszerűen és gyorsan átvehető.

- Kérheti az ország több tucat (jelenleg kb. 50) pontján, városok forgalmas helyeire kihelyezett korszerű  Csomagautomaták  valamelyikébe is.

A küldemény érkezéséről a Magyar Posta e-mailben illetve SMS-ben küld értesítést.

Az Önnek megfelelő PostaPontot az alábbi térképes lista segítségével is ki tudja választani (katt ide).

Kérjük a megrendelési folyamat során válassza ki a kívánt PostaPont pontos címét.

3. Házhoz szállítás postai csomagként:      1.190.- Ft

Megrendelését a Magyar Posta munkatársai fogják csomagként házhoz szállítani Önnek. Szállítási idő 1-2 munkanap.

Házhoz szállítás csak hétköznap van és a 12 óráig leadott megrendelést tudjuk még aznap postázni.

4. Házhoz szállítás extra kéréssel:      1.490.- Ft

Amennyiben megrendelése kézbesítését a szokásos szállítási időnél (1-2 munkanap) későbbre, vagy biztos másnapi kézbesítéssel kéri, akkor választhatja ezt a szállítási módot. Csomagját a Magyar Posta munkatársai fogják házhoz szállítani az Ön által kért napon.

Ezen szállítási mód a megrendelés értékétől függetlenül (a házhoz kézbesítési módhoz képest {1.190.- Ft}) + 300.- Ft felárral jár.

Az időpont kiválasztásánál kérjük vegye figyelembe, hogy csak hétköznap (munkanapon) van postázás és házhoz szállítás is, és a 12 óráig leadott megrendelést tudjuk másnapi szállítással postázni. A péntek 12 óra utáni rendelésre csak keddi szállítást tudunk garantálni!

Kérjük a megrendelési folyamat végén a megjegyzés rovatba írja be a kívánt napot!

Kiszállítást végző partnerünk a Magyar Posta. Az általunk előre jelzett érkezési/kiszállítási időpontot az szállító partnerünkkel kötött, életben lévő és érvényes szerződésünkben rögzített határidők alapján számoljuk, de a Magyar Posta munkájára nincsen ráhatásunk.

A szállító partner hibájából eredő, az általunk előre jelzett várható érkezési/kézbesítési időpontnál későbbi teljesítésért nem tudunk felelősséget vállalni!

 

1.6.2. Az alábbi fizetési módok közül választhat:

1. Utánvétes szállítás:

A megrendelt terméke(ke)t postai úton, utánvéttel kézbesítjük, Ön a postásnak fizet.

2. Előre utalás: 

Lehetőség van a vételár és a szállítási díj bankszámlára történő előre utalására is. Ebben az esetben a rendelés visszaigazoló e-mailben küldjük el Önnek a számlaszámot, ahova a végösszeget utalnia kell.  A megrendelt terméke(ke)t a vételár beérkezése után postázzuk. Amennyiben az utalást csak később tudja teljesíteni arról feltétlenül értesítse webáruházunkat! Ha az átutalás a megrendelést követő 2. munkanap 18:00 óráig nem érkezik meg és egyeztetés nem történt a későbbi fizetésről, töröljük azt.

3. Bankkártyás fizetés:

Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak.

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard / Maestro, a VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

CIB Bank elfogadott bankkártyák

További tájékoztatást a bankkártyás fizetésről ide kattintva olvashat.

Kártyás fizetés esetén a megrendelés házhoz szállítását a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg. A kártyás fizetés a CIB Bank biztonságos szerverén keresztül történik, a CIB bank fizetési oldalán, mely automatikusan jelenik meg a megrendelés jóváhagyását követően. A szükséges bankkártya adatok bevitele után a Fizetés gombra kattintva a fizetés végrehajtásra kerül. A fizetés megtörténtéről a rendszer visszaigazolást küld, majd visszairányítja a megrendelőt a webáruházba, ahol a fizetésről szintén visszaigazolást kap. Amennyiben a CIB Bank a bankkártyás fizetést valamilyen okból visszautasítja, a megrendelő a rendelést a visszaigazoló e-mailben található linken keresztül is befizetheti.

4. Személyes átvétel készpénzes fizetéssel:

A megrendelt terméke(ke)t soproni üzleteinkben is át lehet venni. (Női üzlet: 9400 Sopron, Várkerület 51, férfi üzlet: 9400 Sopron, Várkerület 43.) Ez  esetben természetesen nincsen szállítási díj.  Személyes átvétel választása esetén a megrendelést követő nap záróráig (hétköznap 18 óráig, szombaton 13 óráig) kell átvenni a terméket valamelyik soproni üzletünkben, illetve lehetőség van személyes egyeztetésre is a megadott elérhetőségek bármelyikén.

Amennyiben a fentebb jelzett időpontig a megrendelt termék(ek)et nem veszi át, rendelését töröljük.

A megrendelőlap kitöltésénél kérjük, csak valós adatokat adjon meg.

Szállítási címként olyan címet adjon meg, melyen napközben tartózkodik. Megadható munkahelyi cím is, amennyiben az átvétel megoldható.

 

2. Elállási jog

A Fogyasztót (vevőt) a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.

A Fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a Fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

2.1. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

Amennyiben Ön a megrendelést követően, de még a kisszállításra való átadási értesítés megkapása előtt él elállási, visszamondási jogával, úgy kérjük vegye fel e-mailben, vagy munkanapokon telefonon 10:00 – 17:00 óráig ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot! Ezzel elkerülhető a termékek oda-vissza szállítása.

Tájékoztatjuk a Fogyasztót, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11.§. (1). bek. k.) pontja alapján a Fogyasztó köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a teljesítés megkezdését követően gyakorolja elállási jogát.

Amennyiben Ön a teljesítés megkezdését követően mondja fel a webáruházunkkal kötött szerződést és/vagy a terméket nem veszi át, akkor a csomag újbóli kiszállítására csak az át nem vett küldemény oda és visszaszállítási költségének valamint a megrendelés értékének előre utalással történő kifizetésével van lehetőség.

Ha elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó írásos nyilatkozatát a termék átvételét követő 14 naptári napon belül köteles eljuttatni az alábbi email címre: info@primusdivat.hu ill. postai úton a Primus divatruházat, 9400 Sopron, Várkerület 43. címre.

Ide kattintva találja az elállási nyilatkozat-mintát.

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, köteles a terméket vállalkozásunknak visszaküldeni, indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 naptári napon belül.

Az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatérítjük az Ön által fizetett összeget (de a termék visszaérkezéséig visszatartható a kifizetés), ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a  többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, szokásos szállítási módtól eltérő fuvarozási módot választott, pl. meghatározott időpontra vagy expressz kiszállítással kérte a kézbesítést).

2.2. A Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a Fogyasztó elállási nyilatkozatát, annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

Felhívjuk figyelmét, hogy a termék postai úton történő visszaküldése esetén utánvétes csomagot nem veszünk át!

2.3. A Szolgáltató kötelezettségei a Fogyasztó elállása esetén

2.3.1. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

2.3.2. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

2.3.3. Többletköltségek

Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

2.3.4. Visszatartási jog

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

2.4. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

2.4.1. A termék visszaszolgáltatása

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

2.4.2. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A Fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket a Szolgáltató címére kell visszaküldeni (Primus divat 9400 Sopron, Várkerület 43.).

Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

2.4.3. Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

Felhívjuk figyelmét, hogy az elállási jog gyakorlása előtt a terméket csak annak jellege, mérete, tulajdonságai megállapításához szükséges mértékben használhatja, azaz felpróbálhatja.

A termék(ek) ezt meghaladó, nem rendeltetésszerű használatának minősül különösen: a termék felpróbálásán túlmenő használata, szennyezése, elszakítása, kimosása, átalakítása, felhajtása… stb.

Ezekben az esetekben a termék további értékesítése lehetetlenné válhat és ez a Szolgáltatónak kárt okoz.

A Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozik és köteles a Szolgáltató ezzel kapcsolatos költségeit megtéríteni.

2.4.4. Az elállási jog kizártsága

A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

2.5. Csere az elállási jog időtartama alatt

Telefonon vagy e-mailben történő előzetes egyeztetés után - a Fogyasztó kérésére – webáruházunk lehetőséget biztosít a nem tetsző vagy méretben nem passzoló termék(ek) készleten lévő más termék(ek)re való cseréjére.

A cserét a mindenkori raktár készlet erejéig tudjuk teljesíteni.

A termék visszaküldésének költsége ebben az esetben a vásárlót terheli. Az első cserét díjmentesen postázzuk.

Az esetleges árkülönbözetet a Fogyasztó - a Szolgáltatóval telefonos vagy e-mailes egyeztetést követően – megfizeti, illetve ha a csere termék ára alacsonyabb, akkor a Szolgáltató a különbözetet visszatéríti.

Természetesen a cserét akkor tudjuk teljesíteni, amennyiben a terméket, annak tulajdonságai megállapításán túl (felpróbálás) még nem hordták, ill. más külső beavatkozáson (mosás, átalakítás, felhajtás, stb.) nem esett át.

Felhívjuk figyelmét, hogy a termék postai úton történő visszaküldése esetén utánvétes csomagot nem veszünk át!

A termékcsere esetén is az elállásra vonatkozó - az előző pontokban szereplő – általános szabályok érvényesek.

 

3. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A Fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

3.1. Kellékszavatosság

3.1.1. Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

3.1.2. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

3.1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

3.1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

3.1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

3.2. Termékszavatosság

3.2.1. Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

3.2.2. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

3.2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

3.2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

3.2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

3.2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3.3 Jótállás

Webáruházunk a forgalmazott termékek vonatkozásában jótállásra nem kötelezett.

3.3.1. Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

3.3.2. Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén a Szolgáltató jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

3.3.3. A jótállás kötelező esetei:

  • Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;

  • Villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőző-gép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtató-fazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;

  • Gázkészülékek 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;

  • Motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;

  • Motoros kézi szerszámok 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;

  • Legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Egészségmegőrző termékek és eszközök 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;

  • Közlekedési eszközök 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;

  • Motoros vízi járművek 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Gyermekgondozási cikkek 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;

  • Gyermekmegfigyelő berendezések 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;

  • Gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Világítástechnikai termékek 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;

  • Biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Elektronikus hírközlő végberendezések 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefaxkészülék, több funkciós készülék;

  • Híradástechnikai készülékek 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;

  • Információtechnikai készülékek 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;

  • Irodatechnikai berendezések 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;

  • Írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;

  • Optikai eszközök 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;

  • Hangszerek 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Órák és ékszerek 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Lőfegyverek 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10.000 Ft eladási ár felett;

  • Villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10.000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;

  • Nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50.000 Ft eladási ár felett;

  • Az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10.000 Ft eladási ár felett.”

3.3.4. Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

4. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Fogyasztó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36-99/340-852

Internet cím: https://www.primusdivat.hu

E-mail: info@primusdivat.hu

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Fogyasztónak átadja vagy megküldi e-mailben. A Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a Fogyasztó bejelentett igényéről és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.

Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a Fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

  7. a testület döntésére irányuló indítványt,

  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

5. Adatkezelési tájékoztató

 

5.1. Az adatkezelési tájékoztatónkat ide kattintva találja: https://www.primusdivat.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3

 

5.2. Az információk tulajdonjoga

Kijelentjük, hogy a Primus divatruházat birtokolja az oldalunkon látható információkat. A www.primusdivat.hu, mint weboldal, illetve webáruház tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények is  védik. Tilos a tőlünk származó információk, cikkek, képek… stb.  (melyek mindegyike szellemi terméknek minősül) árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt, más honlapokon, közösségi oldalakon történő megjelentetése, különös tekintettel arra, ha ez üzleti tevékenység keretében történik. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és érdekünket szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.

Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-103583/2016; NAIH-103581/2016.

Jogorvoslatért és panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1530 Budapest, Pf.: 5.
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Telefon: +36-1/391-1400
Fax: +36-1/391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
www.naih.hu

5.3. Cookik (sütik) kezelése

A cookie (sütik) kezeléséről itt is olvashat bővebben.

Mi az a süti?

A cookie egy rövid szöveg, amelyet a felkeresett webhely küld el böngészőjébe. Segítségével a webhely megjegyzi a látogatásával kapcsolatos információkat, például az Ön által használt nyelvet és egyéb beállításokat. Ezáltal gördülékenyebbé válhat a következő látogatás, és könnyebb lesz a webhely használata. A cookie-k fontos szerepet játszanak. Nélkülük az internet használata sokkal nehézkesebb lenne.

A primusdivat.hu oldalain használt sütiket a következő kategóriákba lehet sorolni:

1. Feltétlenül szükséges sütik

Ezek a sütik a weboldalunk és az egyes szolgáltatások működéséhez elengedhetetlenek. Szükségesek a webáruház böngészéséhez, funkcióinak használatához és az oldalon elvégzett műveletek megjegyzéséhez. Mindig csak az adott látogatás alatt érvényesek, a munkamenet végeztével, illetve a böngésző bezárásával automatikusan törlődnek a számítógépről.

2. Teljesítmény méréséhez szükséges sütik
Webáruházunkat folyamatosan szeretnénk fejleszteni és javítani látogatóink számára: ezek a sütik ezt a célt szolgálják azzal, hogy általuk weboldalunk működését tudjuk elemezni. 
A Google Analytics sütikkel információt gyűjt weboldalunk használatáról, pl. a látogató melyik oldalt nézte meg, hova kattintott, hány oldalt keresett meg, milyen hosszú volt az egyes megtekintések ideje, milyen hibaüzenetekkel találkozott stb. Fontos, hogy ezek a sütik nem tudják – és nem is akarják – konkrétan beazonosítani a látogatókat (az éppen használt IP címet is csak részben rögzítik). További információt itt olvashat róluk.

3. Funkcionális sütik
Megkönnyítik és élvezetesebbé teszik a weboldal használatát.

4. Célzó vagy hirdetéshez használt sütik
Ilyenkor a sütik bizonyos tartalma megosztásra kerül egy harmadik féllel, akiknél hirdetünk. Bármikor letilthatja ezt a funkciót.
Céljuk, hogy olyan hirdetésekkel találkozzon a látogató, amelyek számára érdekesek vagy fontosak lehetnek. Megnézik pl. hogy milyen oldalakat keresett fel, hova kattintott, hány oldalt nézett meg stb. Ezek a sütik szintén nem tudják konkrétan beazonosítani a látogatókat (az éppen használt IP címet csak részben rögzítik).

5. Harmadik feles sütik
Webáruházunkban más weboldalak linkjeit vagy ikonjait is megtalálja – pl. Facebook Like gomb, YouTube videó linkje, Twitter-oldal ikonja stb. –, melyek az adott oldalra irányítanak. Ezek az oldalak is sütiket használnak, amelyekre a vonatkozó szabályokat az adott oldalakon találja. A primusdivat.hu nem ellenőrzi harmadik felek oldalait, és nem felelős más külső weboldalak tartalmáért.
Harmadik feles süti az is, amiket hirdetőpartnereinktől kapunk (pl. Google AdWords), hogy kampányaink sikerességét mérhessük velük. Ezek csak bizonyos aloldalak látogatásakor töltődnek le számítógépére, és csak az adott aloldal meglátogatásának tényét és idejét rögzítik.
Ezeket a sütiket a Google hirdetési beállítások kezelőjében tilthatja le, a Google hirdetésekkel kapcsolatos adatvédelmi irányelveiről pedig ide kattintva olvashat.

Hogyan értesítjük a látogatókat, és hogyan kérjük a hozzájárulásukat?
Első látogatáskor a primusdivat.hu honlapon, a képernyő alsó részén feltűnik egy felirat arról, hogy a webáruház az ebben a leírásban megismerhető sütiket használja, illetve egy link, amely ehhez a tájékoztatóhoz vezet.

Hogyan ellenőrizheti / törölheti / távolíthatja el a sütiket?
A weboldalak megfelelő működése érdekében a legtöbb böngésző automatikusan elfogadja a sütiket.
Fontos tudnia, hogy ha néhány vagy az összes süti tiltása/eltávolítása mellett dönt – amit a böngészője beállításai között bármikor megtehet –, az megváltoztathatja a weboldal működését, ami a számítógépe többi felhasználóját is érinteni fogja.

A legnépszerűbb böngészők sütikkel kapcsolatos beállításairól az alábbi linkeken olvashat
Google ChromeFirefoxMicrosoft Internet ExplorerSafari;
Vannak olyan böngészők is, amik a biztonsági szintek állításával teszik lehetővé a sütik korlátozását.

További információk a sütikkel kapcsolatban:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság: http://www.naih.hu/index.html
Általános tájékoztató: http://hu.wikipedia.org/wiki/HTTP-süti

A fenti Általános szerződési feltételeket letölthető formában itt találja (PDF)

Szállítási költségek


20.000.- Ft alatti rendelés már 990.- Ft-tól
Szállítási idő 1-2 munkanap.

Gyártók
Raktárkészlet szűrő